Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Pozitiva zlomeniny

Pokud se vám zdálo, že jsem se nadlouho odmlčela, tak to se vám nezdálo. Zlomila jsem si totiž končetinu a upoutala se tak do dlouhé pracovní neschopnosti a celkové nemožnosti. Bolelo mě i koukat, natož datlovat po klávesnici.

Když si uprostřed činného života náhle způsobíte úraz, je to jak když jedete na dovolenou a omylem nastoupíte do špatného letadla. Zničehonic bez varování se ocitnete v cizí zemi, nikoho neznáte, nikomu nerozumíte, nevíte, jak a kdy se dostanete domů, a nemáte svůj kufr.

Před lety mě jeden psychoterapeut učil, že všechno má své dobré stránky, dokonce i ty nejhorší životní opruzy, jen je potřeba je aktivně vyhledávat. Možná se to zdá scestné, ale i probíhající životní katastrofu příjemně odlehčí pátrání po drobných pozitivech.

Ačkoliv bolest byla ošklivá, nemocnice smutná a rehabilitace chvílemi příšerná, poctivě jsem ta drobná pozitiva vyhledávala a řadila si je jako vojáky na přehlídce. A tady jsou aspoň některá z nich:

  1. Všichni lékaři a většina sestřiček mi opakovali, že mám štěstí, že jsem štíhlá. Jedna lékařka dokonce tvrdila, že mám hezkou atletickou postavu! Hrozně mě mrzelo, že to neslyší moje domácí zrcadlo, které mi denně tvrdí opak. Jediný, kdo se o tom nezmínil, byl ten zřízeneček velikosti a tvaru teploměru, který mě měl přenést z jezdící postele na operační stůl…
  2. Když mi řekli, že mi zlomeninu sdrátují, těšila jsem se, že budu plná matiček, šroubků a táhel jako budík, a trávila jsem hezké chvíle představami, jak mě v budoucnu na letišti šacuje švarný celník, já dělám vyjevenou a pak povím: Jejda, to určitě ty šrouby! Vraťte mi kalhoty…
  3. Dávali mi spoustu injekcí, po kterých jsem měla parádní živé sny. Třeba ten o švarném celníkovi, co vypadal nemlich jako Harison Ford.
  4. Nepřibírám, ta titanová tyč je prostě těžká.
  5. Členové širší rodiny a přátelé mě často v nemocnici a později i doma navštěvovali a dostala jsem hodně chlebíčků se šunkou a malých čokoládiček (proto je ta tyč tak těžká).
  6. Zjistila jsem, že bych mohla dělat poradkyni mladým mužům, protože si umím rozepnout podprsenku jednou rukou. Možná bych o tom mohla napsat nějakou poradenskou studii a vydělat majlant.
  7. Když jsem se začala hojit a srůstat, konečně jsem si zase mohla lehnout na bok nebo na břicho, pokrčit se nebo natáhnout a usínat smotaná do klubíčka. Připadám si jako mladičká nevěsta – každou noc objevuji nějakou novou polohu.
  8. Ptala jsem se, jestli budu mít tu trubku a šroubky už navždycky, a oni řekli, že to u mladých lidí vyndávají, takže mě čeká asi za rok reoperace. Hurá! Juchuč!

 

 

PS: K té teorii drobných pozitiv blíže http://www.marianne.cz/zabava/blogy/bydlime-u-stavby.

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Vanda Kunzová | středa 14.5.2014 11:54 | karma článku: 18,57 | přečteno: 731x
  • Další články autora

Vanda Kunzová

Otázka věku

Čekám v koutku v čekárně na ambulanci, až na mě přijde řada a lékař prověří, zda jsem hodna příjmu a následné operace.

11.5.2015 v 13:55 | Karma: 30,89 | Přečteno: 4065x | Diskuse| Ostatní

Vanda Kunzová

Léčba majzlíkem

Pamatujte si, že věta: „Touto incizí provedeme extrakci kovu...“, znamená ve skutečnosti „Tady a tady to nařízneme, šup, ještě tady, šup, tudy budem svítit baterčičkou, a pak tady nahóře, sem dáme majzlíček a pak to celý vymlátíme šupky šup!“

8.4.2015 v 15:07 | Karma: 16,73 | Přečteno: 681x | Diskuse| Ostatní

Vanda Kunzová

Pupínek

Jsou nemoci, které na vás skočí a prostě vás zamordují, třeba cholera. Pak jsou nemoci, které vás pomaloučku uždibují, až vás taky zamordují, ale aspoň máte dost času shromáždit kolem svých kolenou potomky a závětí mezi ně zanést letitý nesvár. Pak jsou nemoci, které vás sice nezamordují, ale když je nachytáte, chvílemi si přejete být v tiché, pohodlné truhličce, typicky zánět dutin. A pak jsou nemoci, co vám v podstatě nic moc neudělají, tedy především podle mínění bližních, kteří na vás koukají jako na padavku a místo lítosti a empatie vám nabízejí pohrdání a výsměch.

3.3.2015 v 11:21 | Karma: 23,10 | Přečteno: 1061x | Diskuse| Ostatní

Vanda Kunzová

Co je lepší než kočka?

Jasná odpověď – dvě kočky. Moje maminka se stěhuje a proto nám bez jakékoliv snahy či naléhání z naší strany velkoryse nacpala jednoho ze svých mazlíčků, černobílého kocourka. Měl sice jméno, které mu stárnoucí maminka dala, ale to jsme s dcerami zavrhly jako nedůstojné savce a dohodly se, že mu prostě budeme říkat Kocour.

26.1.2015 v 14:59 | Karma: 29,01 | Přečteno: 1344x | Diskuse| Ostatní

Vanda Kunzová

Pro koho jsou vánoce

Vánoce jsou pro kočku. Vánoce rozhodně nejsou vhodné pro malé děti, takové ty housky zamotané do peřinky. Náboženský význam je jim zcela ukradený, dárky a bramborový salát jakbysmet. Co se jich dotýká, to je nervózní a předrážděná matka, otec, který zasmušile listuje bankovními výpisy a starší sourozenci, kteří se proměnili v malé hysterické ďáblíky.

8.1.2015 v 14:46 | Karma: 19,67 | Přečteno: 866x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Přes Česko přešly bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  7.5

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Z uprchlíka agentem. Šapošnikov sehrál při výbuchu ve Vrběticích klíčovou roli

9. května 2024

Premium Jakou roli hrál ve výbuchu muničního skladu ve Vrběticích bývalý ruský voják Nikolaj Šapošnikov? O...

Rusko bombarduje civilní cíle a chlubí se tím. Nechutné, říkají Ukrajinci

9. května 2024

Premium Záporoží (od zpravodajů iDNES.cz) Areál stavební firmy v Záporoží nacházející se jen dva kilometry od centra města zasáhla raketa...

Severní Makedonie zvolila novou prezidentku. Předchůdce uznal porážku

8. května 2024  22:19,  aktualizováno  22:35

Severomakedonský prezident Stevo Pendarovski uznal porážku ve středečním druhém kole prezidentských...

Izrael otevřel přechod Kerem Šalom, pomoc se k civilistům přesto nedostává

8. května 2024  9:48,  aktualizováno  21:28

Do Pásma Gazy ve středu přes klíčové hraniční přechody na jihu oblasti nepřicházela žádná...

  • Počet článků 23
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1461x
Píšu ráda.

Seznam rubrik