Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Pupínek

Jsou nemoci, které na vás skočí a prostě vás zamordují, třeba cholera. Pak jsou nemoci, které vás pomaloučku uždibují, až vás taky zamordují, ale aspoň máte dost času shromáždit kolem svých kolenou potomky a závětí mezi ně zanést letitý nesvár. Pak jsou nemoci, které vás sice nezamordují, ale když je nachytáte, chvílemi si přejete být v tiché, pohodlné truhličce, typicky zánět dutin. A pak jsou nemoci, co vám v podstatě nic moc neudělají, tedy především podle mínění bližních, kteří na vás koukají jako na padavku a místo lítosti a empatie vám nabízejí pohrdání a výsměch.

O rýmičce, která je snad nejznámější z této poslední kategorie, už jsem jednou psala, tak se nebudu opakovat. Snad jen dodám, že rýmu nejčastěji chytíte první den týdenní dovolené, když slíbíte dětem návštěvu bazénu nebo když máte domluvený kulečník s kamarádkami. Ale existuje ještě jedna strašlivá bezvýznamná choroba – pupínek.

Nemám na mysli pupínek druhotný, který vzniká při neštovicích, při popáleninách, při poleptání kyselinou nebo působením méně známých tropických parazitů, to totiž snáším celkem stoicky jako všechno, co lze lidským rozumem obsáhnout. Jasně – ďabnul mě komár, tudíž mám boreliózu a pořádný pupínek. Nebo spálová angína – spousta pupínků. Trpělivost, jak přišly, tak odejdou. To, co mě deptá, je onen pupínek zdánlivě bezdůvodný, ve skutečnosti však zlovolný, zlomyslný, zlolajný.

Pupínek se mi udělá vždycky, když se někam chystám a chci být co nejkrásnější. Třeba minulý pátek – měla jsem narozeniny a chtěla jsem je oslavit. Čekala mě celovíkendová oslava s přáteli, hospoda, divadlo, bar a kdo ví, co se všechno může stát.... lalala, těšila jsem se jako děcko.

Zárodek pupínku byl poprvé zpozorován v pátek ráno. Vyzývavě na mě hleděl z mé tváře v zrcadle. Vyklubal se na tom malém parkovišťátku mezi tváří a bradou, aby byl dobře vidět z profilu i z ánfasu. Ač poučena pubertou a mnoha dermatology, okamžitě jsem na něj zaútočila špinavýma rukama a rozrýpala jsem ho do ošklivé krvavé rány. V práci jsem si ho osm hodin žmoulala, škrábala a občas plačky prohlížela v zrcadle na záchodě. Pupínek mou péčí zbobtnal a zmohutněl a rýpance kolem se pokryly strupem. Po příchodu domů jsem pupínek operovala jehlou, pinzetou a několika ďoubátky z manikúry, co nevím, k čemu přesně jsou. Večer už mi krvácela většina tváře, měla jsem příšernou depresi a byl nejvyšší čas chystat se do světa. Překryla jsem pupínek podkladovou bází, mejkapem a pudrem, takže vypadal jako model zasněžené horské krajiny. Začmárala jsem to černou tužkou na obočí, že jako znamínko krásy. Znamínko krásy větší než pětikoruna? Zase jsem to celé odlíčila, dala si panáka a cigáro. Znovu jsem se zmalovala jak bitevní loď, použila jsem všechno mimo autolaku a barvy na plech, a po pohledu do zrcadla jsem zjistila, že tudy cesta nevede. A tak jsem vytáhla ze šatny svou obří pušapku a tričko s obrovským výstřihem a ejhle, za celý večer se na můj pupínek nikdo ani nepodíval.

PS: Jde to i s oparem.

Autor: Vanda Kunzová | úterý 3.3.2015 11:21 | karma článku: 23,10 | přečteno: 1060x
  • Další články autora

Vanda Kunzová

Otázka věku

Čekám v koutku v čekárně na ambulanci, až na mě přijde řada a lékař prověří, zda jsem hodna příjmu a následné operace.

11.5.2015 v 13:55 | Karma: 30,89 | Přečteno: 4065x | Diskuse| Ostatní

Vanda Kunzová

Léčba majzlíkem

Pamatujte si, že věta: „Touto incizí provedeme extrakci kovu...“, znamená ve skutečnosti „Tady a tady to nařízneme, šup, ještě tady, šup, tudy budem svítit baterčičkou, a pak tady nahóře, sem dáme majzlíček a pak to celý vymlátíme šupky šup!“

8.4.2015 v 15:07 | Karma: 16,73 | Přečteno: 680x | Diskuse| Ostatní

Vanda Kunzová

Co je lepší než kočka?

Jasná odpověď – dvě kočky. Moje maminka se stěhuje a proto nám bez jakékoliv snahy či naléhání z naší strany velkoryse nacpala jednoho ze svých mazlíčků, černobílého kocourka. Měl sice jméno, které mu stárnoucí maminka dala, ale to jsme s dcerami zavrhly jako nedůstojné savce a dohodly se, že mu prostě budeme říkat Kocour.

26.1.2015 v 14:59 | Karma: 29,01 | Přečteno: 1343x | Diskuse| Ostatní

Vanda Kunzová

Pro koho jsou vánoce

Vánoce jsou pro kočku. Vánoce rozhodně nejsou vhodné pro malé děti, takové ty housky zamotané do peřinky. Náboženský význam je jim zcela ukradený, dárky a bramborový salát jakbysmet. Co se jich dotýká, to je nervózní a předrážděná matka, otec, který zasmušile listuje bankovními výpisy a starší sourozenci, kteří se proměnili v malé hysterické ďáblíky.

8.1.2015 v 14:46 | Karma: 19,67 | Přečteno: 866x | Diskuse| Ostatní

Vanda Kunzová

Počkej, on ti to jednou řekne…

Pes Bobeš. Je to pravá venkovská směs, otec netopýr, matka náhoda. Je hodně pačesatý, černý, docela veliký a dost divoký, rád vyzpěvuje a otravuje všechny ženské v okolí, takže připomíná Jimiho Morrisona zamlada. A taky je úplně nevychovaný, nezná žádné povely a kromě podlézání plotu a kradení rohlíků neumí žádné psí kusy.

6.11.2014 v 14:41 | Karma: 23,06 | Přečteno: 957x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Připomene hrůzné činy, řekl Pavel. V Letech otevřeli památník holokaustu

23. dubna 2024  9:59,  aktualizováno  14:36

Muzeum romské kultury otevřelo dnes Památník holokaustu Romů a Sintů v Čechách v Letech na Písecku....

Ruka na plynu, v druhé kalašnikov. Rusové začali útočit na motorkách

23. dubna 2024  14:35

Premium Ruské jednotky na donbaské frontě vsadili na lehkou techniku a kvůli vysokým ztrátám na obrněncích...

Koalici rozděluji výše daňové slevy na poplatníka i výpověď bez udání důvodu

23. dubna 2024  14:33

Rozpory ve vládní koalici u zásadních věcí s blížícími se volbami i kvůli tomu, že se hlavně menší...

Přes internet a zásilkou domů. Léky na předpis takhle chtějí tři čtvrtiny lidí

23. dubna 2024  14:31

O možnost pořídit si léky na předpis přes internet a nechat si je poslat domů mají zájem téměř tři...

  • Počet článků 23
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1461x
Píšu ráda.

Seznam rubrik