Co je lepší než kočka?

26. 01. 2015 14:59:46
Jasná odpověď – dvě kočky. Moje maminka se stěhuje a proto nám bez jakékoliv snahy či naléhání z naší strany velkoryse nacpala jednoho ze svých mazlíčků, černobílého kocourka. Měl sice jméno, které mu stárnoucí maminka dala, ale to jsme s dcerami zavrhly jako nedůstojné savce a dohodly se, že mu prostě budeme říkat Kocour.

Maminka nám přísahala, že Kocour je čistotný a velmi, velmi mazlivý, přesto jsme dlouho váhaly ho přichýlit, protože naše kočka Kočka je přesvědčená, že je malý chlupatý (nicméně velmi krásný) člověk a ve svém životě nikdy žádného příslušníka kočičího národa neviděla, tudíž jsme měly obavu, jak zareaguje.

Kocoura jsem přinesla v kočičí bedničce v neděli před obědem. Protože je naše kočka vítací typ, čekala na mě natěšeně na lavičce v předsíni. Při spatření přepravky a jejího obsahu překvapením vyjekla a rázem se naježila jako odkvetlá pampeliška. Kocour zatím seděl v nejzazším koutku krabice a markýroval neviditelného. Otevřela jsem mu vrátka a nechala volný průchod jejich seznamování. Kocour se přitiskl k zadní stěně škatule, až měl předozadní rozměr kluka z plakátu. Kočka syčela jak prasklý parovod a zacouvala pod stůl. Tato fáze trvala asi osm hodin. Pak Kocour náhle a bez varování vyrazil z bedničky a zmizel pod židlí v temném koutě šatny. Kočka, konsternována jeho rychlostí si šla sednout na druhý konec bytu, nafukovala se jak ryba fugu, předváděla padesát odstínů zhnusení a ostentativně s námi nemluvila.

Druhou fázi sbližování zahájili asi v půl druhé ráno. Vzbudilo mě, jak nervózně přebíhají po bytě a kdykoliv se potkají, Kočka zasyčí a Kocour zahouká. Nejdřív mi to přišlo legrační, protože mě napadlo, že jeho máma byla sova. Po hodině jsem věřila, že jeho matka byla zaoceánský parník a toužila jsem po zlatých němých rybičkách. Dvakrát jsem je netrefila polštářem, tak jsem jim alespoň hutně nadávala. Syčeli a houkali až do budíku, pak se stydlivě uklidili každý na své místo.

Druhý den to vypadalo, že si přece jen podají pac a budou kamarádi. Kočka syčela míň a Kocour přestal houkat, dokonce večer po plných miskách chvíli poseděli v jedné místnosti a pouze na sebe znechuceně hleděli.

Další den přišel veterinář, Kocoura uspal a zbavil jeho mužné ozdoby. Bezvládný Kocour ležel v měkce vystlané bedničce jako v malé rakvičce, Kočka se nemohla nabažit pohledu na něj a z očí jí zářilo: Jo na todle ste ho chtěly... tak to jó... ste mohly říct, bych vám pomohla.

Další dva dny jsme Kocoura spatřily, jen když jsme ulehly na břicho a svítily si baterkou pod postel. Dvakrát jsem nevydržela, nasoukala se do prachu, chlupů a špinavých dceřiných ponožek a hmatem se přesvědčila, že ještě žije. Kupodivu mě nedrápl, což ještě prohloubilo můj pocit viny. Připadala jsem si jako masový vrah a trapič zvířat a smetákem jsem mu pod čumák strkala kočičí pochoutky.

Třetí den ráno Kocour seděl v kuchyni a dožadoval se stravy. Kočka, stále ještě rozrušená, ho celého očichávala a zároveň snažila se zhltat obě misky křupek. Kocour ji gentlemansky nechal přebíhat od jedné k druhé a distingovaně dojedl zbytky. Pak se spolu šli koukat z okna. Tak myslím, že nejhorší máme za sebou...

Autor: Vanda Kunzová | pondělí 26.1.2015 14:59 | karma článku: 28.91 | přečteno: 1342x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Ostatní

Jiří Herblich

Slovo, které radí člověku je Božské tím, že chápe princip Božství

Kdo najde slovo své jako Božské tím, že uvěří. Ten najde slovo společné jako svoje a bude to slovo Boha v člověku.

28.3.2024 v 6:28 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 19 | Diskuse

Yngvar Brenna

Jakou chcete budovat společnost aneb pryč s Velikonocemi

Skutečně je to něco, za co máte utrácet peníze i čas a úsilí, abyste ty dopady potírali, či alespoň pokoušeli, byť zcela marně, zmírnit? Přece jde o to, jakou chcete budovat společnost.

28.3.2024 v 1:56 | Karma článku: 12.17 | Přečteno: 231 |

Jan Andrle

Nový oblek

Jak slíbil, tak udělal. Sliby se mají plnit, že. A já to stihnu nejen do vánoc, ale dokonce do velikonoc. Tady to je, přátelé blogeřníci.

27.3.2024 v 22:17 | Karma článku: 17.06 | Přečteno: 398 | Diskuse

Olča Vodová

zdánlivě zadarmo

(svoje slunce si musíme najít sami, pokud ho nemůžeme najít, hledejme ho v sobě...,svoje slunce si musíme najít sami, pokud ho nemůžeme najít, hledejme ho v sobě...)

27.3.2024 v 21:18 | Karma článku: 5.02 | Přečteno: 104 | Diskuse

Karel Trčálek

Jak se pracovníci ve školství pomstili uličnímu výboru iFčil oslavujícímu Karlův úspěch

No, mám-li být upřímný, pomsta to byla hodně sladká. Však se taky hned ze všech stran slétly vosy a začaly si dávat do trumpety tak, že se div v té slaďounké šťávičce neutopily....

27.3.2024 v 10:51 | Karma článku: 30.88 | Přečteno: 578 | Diskuse
Počet článků 23 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1460
Píšu ráda.

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...