Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Magna prokrastinata vulgaris (obyčejná líná machna)

Mám práci. Tedy kromě svého zaměstnání, povinností vůči dceři na vysoké škole (poslat prachy a balík se zimní bundou), vůči té mladší doma (uvařit) a kočce (nakrmit a drbat) a těch dalších běžných crcání kolem domácnosti mám ještě hezkou, zajímavou a vlastně docela tvůrčí práci. Je to něco mezi psaním, redigováním, korekturami a ilustracemi. Baví mě to a občas to i trochu přidá do stále napjatého domácího rozpočtu. Jediným problémem je dokopat se k tomu…

Včera jsem se celý den chystala, že se do toho večer pustím. Přečetla jsem si několik článků o motivaci, automotivaci, sugesci a o silných ženách. V zaměstnání jsem hodně mluvila o svých literárních ambicích, takže kolegyně si musely myslet, že pořádám své sebrané spisy, abych byla připravená na tu nobelovku. Po příchodu ze zaměstnání jsem si chvilku zdřimla, abych osvěžila mozek, pak jsem nakrmila a podrbala kočku i dceru, sobě udělala lehkou večeři a silnou kávu a oblečená do pohodlného oblečení jsem usedla k psacímu stolu. Otevřela jsem si Nový dokument, na síti našla spoustu zdrojů, pustila překladač, vedle položila slovník cizích slov. Pak jsem si cvičně zahrála pár koleček mahjongu, abych naladila myšlenky. Celkem to moc nepomohlo, inu uvařila jsem konvičku čaje a pustila si televizi, abych měla kulisu k svému dílu. Zatímco jsem klikala na kostičky, shlédla jsem dohromady pět různých sitkomů, dokument o letcích z první světové války, nějakou asijskou střílečku a skákačku a po půlnoci ještě jeden dokument o rudé Číně. Mezitím jsem vykouřila krabičku cigaret a vyžrala lednici včetně kelímku hořčice a košťálu z květáku. Do postele jsem šla smutná, nadmutá a znechucená sama sebou.

Nemůžu říci, že by mě tahle moje hnusná vlastnost nějak překvapila, protože o ní vím už dlouho. Mnohokrát jsem si napustila kyblík s mydlinkami, přinesla hadry a židli k špinavému oknu a pak hodinku telefonovala s kamarádkami, jestli mají také takovou depresi z jarního úklidu. Hromadu fuseklí na zašití jsem dokázala ignorovat tak dlouho, až z nich děti vyrostly a já je mohla stále děravé zahodit.  Roky si slibuju, že se naučím opravdovsky anglicky, nejen helou, sex a pár úlomků z písničkových textů, ale dodnes skutek utek. I v zaměstnání dokážu některé nepříjemné činnosti odkládat a odkládat a doufat, že je třeba udělá někdo jiný nebo že naše škola vyhoří a bude klid. Tak proč mi to pořád tak vadí? Proč si prostě neřeknu: oukej, seš líná a občas trochu neschopná, ale jinak to jde, mám tě ráda, takže pohoda?

Když jsem včera, vlastně už dneska, přejedená, překouřená a strašně smutná sama ze sebe ležela potmě v posteli a nemohla usnout, došlo mi, v čem je chyba. Kdybych byla prostě líná, tak bych se s tím smířila. Lenost je vlastnost vrozená, a když to ze mě nevytřískali rodiče, já to už nevytrhnu. Ale já se neflákám a nelempluju, já prokrastinuju a prokrastinace je diagnóza, takže jsem nemocná, moc nemocná a z toho je mi smutno.

Autor: Vanda Kunzová | pátek 24.10.2014 10:57 | karma článku: 21,96 | přečteno: 1066x
  • Další články autora

Vanda Kunzová

Otázka věku

Čekám v koutku v čekárně na ambulanci, až na mě přijde řada a lékař prověří, zda jsem hodna příjmu a následné operace.

11.5.2015 v 13:55 | Karma: 30,89 | Přečteno: 4065x | Diskuse| Ostatní

Vanda Kunzová

Léčba majzlíkem

Pamatujte si, že věta: „Touto incizí provedeme extrakci kovu...“, znamená ve skutečnosti „Tady a tady to nařízneme, šup, ještě tady, šup, tudy budem svítit baterčičkou, a pak tady nahóře, sem dáme majzlíček a pak to celý vymlátíme šupky šup!“

8.4.2015 v 15:07 | Karma: 16,73 | Přečteno: 681x | Diskuse| Ostatní

Vanda Kunzová

Pupínek

Jsou nemoci, které na vás skočí a prostě vás zamordují, třeba cholera. Pak jsou nemoci, které vás pomaloučku uždibují, až vás taky zamordují, ale aspoň máte dost času shromáždit kolem svých kolenou potomky a závětí mezi ně zanést letitý nesvár. Pak jsou nemoci, které vás sice nezamordují, ale když je nachytáte, chvílemi si přejete být v tiché, pohodlné truhličce, typicky zánět dutin. A pak jsou nemoci, co vám v podstatě nic moc neudělají, tedy především podle mínění bližních, kteří na vás koukají jako na padavku a místo lítosti a empatie vám nabízejí pohrdání a výsměch.

3.3.2015 v 11:21 | Karma: 23,10 | Přečteno: 1060x | Diskuse| Ostatní

Vanda Kunzová

Co je lepší než kočka?

Jasná odpověď – dvě kočky. Moje maminka se stěhuje a proto nám bez jakékoliv snahy či naléhání z naší strany velkoryse nacpala jednoho ze svých mazlíčků, černobílého kocourka. Měl sice jméno, které mu stárnoucí maminka dala, ale to jsme s dcerami zavrhly jako nedůstojné savce a dohodly se, že mu prostě budeme říkat Kocour.

26.1.2015 v 14:59 | Karma: 29,01 | Přečteno: 1343x | Diskuse| Ostatní

Vanda Kunzová

Pro koho jsou vánoce

Vánoce jsou pro kočku. Vánoce rozhodně nejsou vhodné pro malé děti, takové ty housky zamotané do peřinky. Náboženský význam je jim zcela ukradený, dárky a bramborový salát jakbysmet. Co se jich dotýká, to je nervózní a předrážděná matka, otec, který zasmušile listuje bankovními výpisy a starší sourozenci, kteří se proměnili v malé hysterické ďáblíky.

8.1.2015 v 14:46 | Karma: 19,67 | Přečteno: 866x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Po havárii na koloběžce skončil v řece, bezvládného muže museli oživovat

26. dubna 2024  17:24

Bezvládného muže vytahovali krátce po čtvrteční půlnoci policisté z řeky Svitavy v brněnských...

V bytě mám cizího muže, volal majitel strážníky. Vetřelce našli v posteli s pivem

26. dubna 2024  17:05

Neznámý návštěvník se ve čtvrtek odpoledne objevil muži v bytě na českobudějovickém sídlišti Máj....

Dostával jsem balíčky, ne peníze, řekl Bystroň ke kauze úplatků od Rusů

26. dubna 2024  16:37,  aktualizováno  16:50

Poslanec Alternativy pro Německo (AfD) Petr Bystroň v kauze možných úplatků od proruské sítě řekl v...

Wau, skvělé, úžasné. Podvodníci imitují známé weby, falešné jsou i komentáře

26. dubna 2024  16:39

Internetoví podvodníci zneužívají zavedené značky a snaží se tak z lidí vylákat peníze. Podvrhnuté...

Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO
Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO

Každý den po celý tento týden můžete vyhrávat jedinečné dárky od značky BEBELO.

  • Počet článků 23
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1461x
Píšu ráda.

Seznam rubrik