Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Otázka víkendu vyřešena (prozatím)

Od doby, kdy se mi narodily děti, byly moje soboty a neděle dny, kdy jsem měla tolik práce, co v jindy, ale konala jsem ji s provinilým pocitem. O víkendu se mladí lidé baví, tak proč já ne? Stárnu?

Předtím jsem o víkendových večerech a nocích často poletovala jako sladké ptáče mládí, jezdila jsem po výletech, chodila za kulturou. A vždycky jsem měla odpor k lidem, kteří volné dny tráví uklízením a čuměním na bednu. Nikdy nebudu taková slepice! Nebudu hnít zaživa! Budu mladá a bujná a zvídavá!

Pak přišla miminka. Na mateřské je jeden den jako druhý a víkend jsem poznala podle toho, že otec dítěte/dětí byl doma a dožadoval se teplé stravy, protože odmítal kojení (já ostatně taky). Nebo doma nebyl, protože měl nějakou pánskou víkendovou aktivitu, a to znamenalo, že nevezme šklebáky po obědě ani na půl hodinky ven, že bych si mezitím třeba odledovala lednici. Pilně jsem kojila, přebalovala, zpívala ukolébavky a těšila se, až děti povyrostou a já zase zažiju horečku sobotní noci…

Když povyrostly, šla jsem do zaměstnání. Z práce jsem pelášila do školky, nakoupit a domů. Milovala jsem odpolední Kouzelnou školku, protože jsem mohla dcerky zaparkovat před televizi, vtisknout jim svačinku do dlaně a skoro třicet minut jsem směla tupě zírat z okna, tichá a vzdálená. Jen co zelený František z obrazovky zamával a zaskřehotal: Mějte se fanfárově, děti začaly vířit bytem, jasnými hlásky si nadávaly a dožadovaly se mé pozornosti. V osm večer jsem je značně proti jejich vůli nacpala do postýlek a polospící se pustila do mytí nádobí. Víkendy byly těmi dny, kdy bych teoreticky mohla sehnat hlídání a trochu s manželem užít nočního života, ale poněkud mi v tom bránily dcerušky, které v sobotní časné ráno obíhaly rodičovské lože v plavečkách a s nafouknutým kruhem a pištěly: Nakouplištěnakoupalištěnakoupaliště! Mé víkendové večery byly přesto obohaceny o společenský prvek – většinou jsem sice nadále seděla doma a prozívávala se televizní zábavou, ale občas mi otec dětí udělil opušťák a já se (odvyklá nočnímu životu a permanentně nevyspalá) zmazala v hospodě za rohem.

Zhruba v době, kdy děti nastoupily pubertu, z našeho rodinného života zmizel manžel a s ním i šance, že bych měla víkend sama pro sebe. Holčičky byly ještě natolik nedospělé, že jsem je nemohla opustit a jít hledat stříbrný vítr, ale zase už natolik dospívající, aby aktivně bojkotovaly jakýkoliv můj návrh na víkendové aktivity. V depresi z rozvodu jsem většinu sobot uklízela a neděle jsem proválela u televize. Dcery se mezitím hádaly a v mnou uklizeném pokojíčku dělaly chlívek.

A najednou jsou obě pištěnky dospělé a já bych mohla odjet na řadu týdnů (samozřejmě pokud bych dopředu navařila), jenže se mi nechce. Najednou jsem uvláčená, unavená a strašně stará. Občas se vykopu a jdu s přáteli na skleničku nebo na výlet nebo jedu vyjídat nějaké příbuzné, ale představa každovíkendové celovíkendové pařby je pro mě přitažlivá jako punkce dutin.

V sobotní večer sedím v uklizeném bytě před blikající obrazovkou. Jediná otázka je, zda to takhle bude stále a já zvolna propluji stářím až do přístavu klinické smrti, nebo jestli mě bouřlivé vnitřní vlnobití klimakteria vrhne proti útesům stereotypu, rozbije mé okovy a já se zase začnu těšit na víkendové zábavy. Uvidím.

Autor: Vanda Kunzová | pondělí 27.1.2014 13:25 | karma článku: 19,01 | přečteno: 779x
  • Další články autora

Vanda Kunzová

Otázka věku

Čekám v koutku v čekárně na ambulanci, až na mě přijde řada a lékař prověří, zda jsem hodna příjmu a následné operace.

11.5.2015 v 13:55 | Karma: 30,89 | Přečteno: 4065x | Diskuse| Ostatní

Vanda Kunzová

Léčba majzlíkem

Pamatujte si, že věta: „Touto incizí provedeme extrakci kovu...“, znamená ve skutečnosti „Tady a tady to nařízneme, šup, ještě tady, šup, tudy budem svítit baterčičkou, a pak tady nahóře, sem dáme majzlíček a pak to celý vymlátíme šupky šup!“

8.4.2015 v 15:07 | Karma: 16,73 | Přečteno: 681x | Diskuse| Ostatní

Vanda Kunzová

Pupínek

Jsou nemoci, které na vás skočí a prostě vás zamordují, třeba cholera. Pak jsou nemoci, které vás pomaloučku uždibují, až vás taky zamordují, ale aspoň máte dost času shromáždit kolem svých kolenou potomky a závětí mezi ně zanést letitý nesvár. Pak jsou nemoci, které vás sice nezamordují, ale když je nachytáte, chvílemi si přejete být v tiché, pohodlné truhličce, typicky zánět dutin. A pak jsou nemoci, co vám v podstatě nic moc neudělají, tedy především podle mínění bližních, kteří na vás koukají jako na padavku a místo lítosti a empatie vám nabízejí pohrdání a výsměch.

3.3.2015 v 11:21 | Karma: 23,10 | Přečteno: 1060x | Diskuse| Ostatní

Vanda Kunzová

Co je lepší než kočka?

Jasná odpověď – dvě kočky. Moje maminka se stěhuje a proto nám bez jakékoliv snahy či naléhání z naší strany velkoryse nacpala jednoho ze svých mazlíčků, černobílého kocourka. Měl sice jméno, které mu stárnoucí maminka dala, ale to jsme s dcerami zavrhly jako nedůstojné savce a dohodly se, že mu prostě budeme říkat Kocour.

26.1.2015 v 14:59 | Karma: 29,01 | Přečteno: 1343x | Diskuse| Ostatní

Vanda Kunzová

Pro koho jsou vánoce

Vánoce jsou pro kočku. Vánoce rozhodně nejsou vhodné pro malé děti, takové ty housky zamotané do peřinky. Náboženský význam je jim zcela ukradený, dárky a bramborový salát jakbysmet. Co se jich dotýká, to je nervózní a předrážděná matka, otec, který zasmušile listuje bankovními výpisy a starší sourozenci, kteří se proměnili v malé hysterické ďáblíky.

8.1.2015 v 14:46 | Karma: 19,67 | Přečteno: 866x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Zavolíme! Kandidáti do eurovoleb se utkají v debatě vysílané i studentům škol

26. dubna 2024  5:42

Šest kandidátů pro volby do Evropského parlamentu přijalo účast v debatě Zavolíme!, která bude...

Další případ zpožděné dodávky zbraní. Česká firma se soudí na Ukrajině

26. dubna 2024

Premium Vztahy mezi Českem a Ukrajinou nejsou vždycky idylické. Svědčí o tom soudní spor, na který narazila...

Světlušky mění válčení ve městech. Nové drony snížily počet padlých Izraelců

26. dubna 2024

Premium Jen několik decimetrů velký přístroj může znamenat revoluci městské války: minivrtulník, který...

Dva ruští vojáci se doznali k trojnásobné vraždě na Ukrajině

25. dubna 2024  23:07

V okupované části Chersonské oblasti na jihovýchodu Ukrajiny zadrželi dva ruské vojáky, kteří se...

Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?

Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...

  • Počet článků 23
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1461x
Píšu ráda.

Seznam rubrik